.NET ile PostgreSQL'i Kullanmak


Merhaba arkadaşlar,

Geçen hafta PostgreSQL kurulumu, pgAdmin, sqlShell gibi konulardan bahsetmiştim. Bununla birlikte PostgreSQL üzerinden nasıl sql sorgusu çalıştırılacağını anlatmaya çalışmıştım.

Bu hafta ise bir C# projesi üzerinden SELECT, INSERT, UPDATE ve DELETE sorguları yazacağız. Amacımız bir .Net projesinde, PostgreSQL’i kullanmak için hangi kütüphaneleri eklememiz gerektiğini öğrenmek. Zaten .Net ile daha önceden veritabanı bağlantısı yapanlar hemen konuyu kavrayacaklardır.

Daha fazla uzatmadan konuya geçelim isterseniz.

PostgreSQL’i kullanmak için Nuget üzerinden NpgSQL’i indirmeniz gerekiyor.
Ben şu şekilde bir ekran tasarladım. Ve veritabanına “product” isimli bir tablo oluşturdum.




Aşağıda ise bu projeye ait kodları paylaşıyorum. Anlaşılmayan bir nokta olursa yorum olarak belirtirseniz yardımcı olabilirim arkadaşlar.

Projeye ise buradan erişebilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DLL Dosyalarını Exe'ye Gömme

PostgreSQL Nedir? Nasıl Kullanılır?

Iterator Tasarım Kalıbı